Έτσι όπως μοναδικά ήταν τα ξύλινα πλεούμενα που ζήλευα τόσα χρόνια που περπατούσα στα κάθε λογής λιμανάκια της Ελλάδας. Τα ξύλινα πλεούμενα που διέσχιζαν αργά τα ήρεμα νερά των καλοκαιριών με εκείνο τον υπέροχο ήχο της πετρελαιομηχανής...
Είναι δύσκολο για έναν άνθρωπο της πόλης όπως εγώ, να έχει παραδοσιακή ξύλινη βάρκα. Θα πρέπει έχει το χρόνο να τη φροντίζει, χειμώνα-καλοκαίρι, να την βρέχει, να την τρίβει, να την καλαφατίζει, να την βάφει, να την καθαρίζει...Γι αυτό έχει γεμίσει ο κόσμος πλαστικά. Εκτός εάν...Εκτός εάν γινότανε μια ξύλινη βάρκα που να μη θέλει συντήρηση!
Έψαχνα καιρό στο ίντερνετ και στα ξένα περιοδικά για να βρώ κατασκευαστικά σχέδια για ξύλινες βάρκες, και εννοώ ξύλινες βάρκες για ανθρώπους της πόλης. Σχέδια υπάρχουν πολλά, αλλά το μάτι μου έχει συνηθίσει στα τρεχαντήρια, στα περάματα, στους βαρκαλάδες και όλα μου φαίνονταν από απαίσια μέχρι απαράδεκτα, σωστές καρούτες.
Και να, ώς δια μαγείας, άκουσα δυο συναδέλφους - που ήταν ιστιοπλόοι και κάθε τόσο τα λέγανε - να συζητούν για ένα νέο καταπληκτικό βιβλίο. Τίτλος: "Ελληνική Παραδοσιακή Ναυπηγική" του Κώστα Δαμιανίδη. Το αγόρασα την επόμενη μέρα. Αυτό ήταν...Το κεντρί με είχε κτυπήσει!!
Η απόφαση δεν άργησε να ληφθεί. Ελληνικό σκαρί, με όσο το δυνατόν περισσότερα παραδοσιακά στοιχεία, φτιαγμένο με τη μέθοδο που έμαθα από το καγιάκ. Ξύλινη βάρκα που δεν θα θέλει συντήρηση! Έτσι πίστευα τουλάχιστον...
file kalispera sigxaritiria gia tin thespesia dulia s.tha ithela na se rotis kapi a pragmata os pros tin kataskeui ksilinou skafous..euxaristo...
ΑπάντησηΔιαγραφή